Kolejne inwestycje w infrastrukturę rowerową
MZDiT w Częstochowie ogłosił zapytanie ofertowe na budowę infrastruktury rowerowej w obrębie skrzyżowania ul. Bór i Aleja Niepodległości oraz w ciągu ulicy Wróblewskiego w Częstochowie.
Budowę infrastruktury rowerowej w obrębie skrzyżowania ul. Bór i Aleja Niepodległości
Prace dotyczące wykonaniu przejazdu rowerowego po wschodniej stronie skrzyżowania ulicy Bór i Alei Niepodległości obejmują wykonanie nakładki nawierzchni bitumicznej jezdni, obniżenie krawężników i poszerzenie ciągu rowerowego oraz przestawienie masztu sygnalizacji świetlnej.
Zakres robót obejmuje:
Roboty rozbiórkowe nawierzchni z kostki brukowej, krawężnika ulicznego oraz obrzeży i podsypki piaskowej, nawierzchni bitumicznej z transportem i utylizacją urobku na odl. 15 km.; profilowanie i zagęszczenia podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni ciągu rowerowego; wykonanie warstw podbudowy i podsypki cementowo-piaskowej; ułożenie obrzeża betonowego o wymiarach 20×6 cm na ławie betonowej; ułożenie krawężnika ulicznego 15×22 cm na ławie betonowej; ułożenie nawierzchni ciągu rowerowego z kostki brukowej gr. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej; remont cząstkowy nawierzchni bitumicznej mieszanką mineralnoasfaltową; przestawienie masztu sygnalizacji świetlnej; wykonanie oznakowania pionowego i poziomego – wymagania wg zatwierdzonego projektu organizacji ruchu.
Budowa infrastruktury rowerowej w ciągu ulicy księdza Wróblewskiego w Częstochowie
Prace polegają na wykonaniu dwóch przejazdów rowerowych w ciągu ulicy księdza Wróblewskiego. W tym celu w obrębie projektowanego przejazdu będzie wykonane obniżenie krawężników i poszerzenie ciągu rowerowego.
Zakres robót obejmuje:
Roboty rozbiórkowe nawierzchni z kostki brukowej, krawężnika ulicznego oraz obrzeży i podsypki piaskowej z transportem i utylizacją urobku na odl. 15 km.; profilowanie i zagęszczenia podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni ciągu rowerowego; wykonanie warstw podbudowy i podsypki cementowo-piaskowej; ułożenie obrzeża betonowego o wymiarach 20×6 cm na ławie betonowej; ułożenie krawężnika ulicznego 15×22 cm na ławie betonowej; ułożenie nawierzchni ciągu rowerowego z kostki brukowej gr. 8 cm na podsypce cementowo.-piaskowej; remont cząstkowy nawierzchni bitumicznej mieszanką mineralnoasfaltową; wykonanie oznakowania pionowego i poziomego – wymagania wg zatwierdzonego projektu organizacji ruchu.
Obie inwestycje winny zakończyć się do końca lipca br.
[mb]